home *** CD-ROM | disk | FTP | other *** search
/ PC World Interactive 1 / PC World Interactive 1 - Nisan 1997.iso / nostalji / bbs / games / dig2.txt < prev    next >
Text File  |  1996-03-29  |  14KB  |  330 lines

  1. The Dig Complete Walkthrough 
  2. Ian Ng Wai Yip(hkcat@hk.super.net)
  3.  
  4. General note:
  5.     In this solution, YOU represent Boston Low.
  6.  
  7. The beginning
  8.     Outside the Shuttle, examine the tool chest. It is called flying pig. Use PEN 
  9. ULTIMATE(in your inventory) talk to Cora about the pig. She'll deploy the
  10. pig into 
  11. space.
  12.     In space, use the pig. You should pick up all the tools inside it. Then use
  13. Pen 
  14. Ultimate to talk to Borden, ask him about the nuclear explosive.. He will
  15. tell you where 
  16. the first bomb should be setup.
  17.     Go to Quadrant 2. You'll find a target surface. Use zero-g digger to smooth
  18. the 
  19. rough surface. Then you can setup the bomb. Remember to use the arming key to 
  20. active the bomb. 
  21.     Talk to Borden again, he'll tell you where the second bomb is placed. Go to 
  22. Quadrant 3. A boulder block the target surface. Use shovel to remove the
  23. rock. Then 
  24. setup the bomb. Remember to use the arming key to active the bomb.
  25.     Now back to the shuttle. Talk to Borden and watch the explosion.
  26.  
  27.     You and your team will back to the asteroid. Examine the odd projection. Use 
  28. zero-g digger on the projection. A metal plate is found. Push the metal
  29. plate. Push the 
  30. metal plate on the right too. You can find another 2 odd projections on the
  31. left. Dig it 
  32. and push it. A dark tunnel appear. Go inside.
  33.     Inside the asteroid, a pedestal is found. Move towards it. Put the plates
  34. on the 
  35. square indentations......
  36.  
  37. Alien Planet
  38.     You are now on an alien planet. Go to the clearing. You'll find 3 '?'S.
  39. First go to 
  40. the one at the left. There is a alien space ship. Inside the ship, there is
  41. a chest. Open it 
  42. and you can find a device. Then take the hanging wire. A ghost appear. After
  43. the ghost 
  44. gone, take the wire and the engraved rod. Then go to the '?' at the top.
  45. There are some 
  46. graves. Use shovel to dig the grave. Pick up the jawbone and tusk.
  47.     Then go to the rightmost '?'. Use the device, it point at the dirt. Use
  48. shovel to dig. 
  49. You can find a bracelet.
  50.     Back to the dais. The ghost appear again. Dig the small hole. Brink will
  51. fall into 
  52. the hole and die.
  53.     You and Maggie will go down to the nexus. Maggie will go away, left you work 
  54. alone. Walk around the room, you'll find a plate and a purple rod on the
  55. ground. 
  56. Examine the purple rod, there are four sharps on it. It is the key to open
  57. those sealed 
  58. doors. You try to enter the code, but you don't success because there is no
  59. power.
  60.     Go to the dark tunnel. Open the airlock. It is a command center. There is a 
  61. glowing panel. A lifeless crystal is found. But you don't know what is it for.
  62.     Go to the ramp. Look Down from the edge. A loose lens is found. You need to
  63. put 
  64. it onto the lens slot to repair the power machine. You notice there are two
  65. panels. Use 
  66. the control panel, input the following code: 4 purple, 2 yellow and 1 red.
  67. Then use the 
  68. triangular button on the left. A robot come down and pick up the lens. Input
  69. the code 
  70. again: 5 purple, 4 blue and 1 red. Use the triangular bottom again. The
  71. robot will 
  72. repair the lens. Before you leave the power room, remove the loose plate and
  73. take the 
  74. blue crystal.
  75.     Now use the purple rod to open the door left to the dark tunnel. The open
  76. and you 
  77. can go on the tram.
  78.  
  79. The Museum
  80.     There is a weakened door beside the tram call. But you can't open it. Then
  81. walk 
  82. outside. There is a fossil on the ground. Watch it and it is useful! Go to
  83. water. A 
  84. monster eat a alien turtle. Examine the water, you can find a underwater
  85. cave, but you 
  86. can't go there.
  87.     Go to up. There is a strange device. Use it. If the lens (just under the
  88. strange 
  89. device) is at right position, when you push the switch, a crystal appear.
  90. Hold the switch 
  91. for one or two second, a light bridge is created. (You can see a beam appear
  92. at the map 
  93. too)
  94.     Go into the door. Pick the glowing crystal and the tablet. Look at all the
  95. displays. 
  96. You'll learn more about life crystal and explosive canister.
  97.     You'll find a red rod on the floor. There is a door. Go inside, you find
  98. Maggie is 
  99. working there.
  100.     Back to nexus. Use the life-crystal(the glowing crystal) on Brink. Brink is
  101. revived. 
  102. Then use the red rod to open the door left to the column. But when you press
  103. the tram 
  104. call, no tram appear! You know the glowing panel in command center is the tram 
  105. control. You need to repair the lifeless crystal. You and Brink go to the
  106. museum. Brink 
  107. will help you to open the weakened door. Inside the door is a pool of life
  108. crystals! Pick 
  109. up the canister on the floor. And pick up some life crystals.
  110.     Go to the water. The Monster eat turtle again. Brink run away. In order to
  111. go to 
  112. the underwater cave, you must kill the monster. You examine the loose bone.
  113. You find 
  114. you can rebuild the turtle. The head goes at the top left, with the blunt
  115. (without bumps) 
  116. end of the head facing north east.  Attached to the head is a small, thin
  117. neck bone with 
  118. the thinner end attaching to the head. That neck bone attaches to the first
  119. (and largest) 
  120. set of fins, which look sort of bent forward, and have two very large
  121. joints.  The 
  122. second and third set of arms come immediately afterward, moving downward in
  123. size.  
  124. After that is back/rib bone section, followed by the pelvis, then a thick,
  125. large bone, 
  126. which attaches to the tail, the pointed end of which faces lower right. Put
  127. the canister 
  128. into the turtle, and apply the life crystal. The monster will be killed by
  129. the "turtle 
  130. bomb". You can go to the cave now. (If you still don't understand, check the
  131. fossil)
  132.     In the cave, you can find an orange rod and plate.
  133.     
  134. The Plateau
  135.     Use the orange rod to open the door right to the dark tunnel. Walk along
  136. the path. 
  137. There is a crack on the path. Jump to the other side. Use shovel to push the
  138. boulder to 
  139. form a bridge. Continue walking. You can see another strange device. Adjust
  140. the lens 
  141. and create the light bridge. Then walk across the water fall and enter the
  142. crevice. In the 
  143. cave you can find a blue crystal. Then go to the plateau behind the light
  144. bridge. A 
  145. monkey-liked creature (critter) steal a part of the door. You need to find
  146. it. Pick up the 
  147. cover, rib, dowel and rod on the floor. Use dowel on the wheel-liked thing's
  148. hole. Then 
  149. use the pole on the pin. And then use the rib on the hook. Finally put the
  150. rod on the 
  151. cage to form an trap. Walk to the hole in the upper right part of the
  152. screen, and search 
  153. through the holes until the little critter runs out.  Taking care NOT to
  154. come too close, 
  155. move downward and left, back around the wheel shape and up again once you
  156. pass it.  
  157. Move right and scare the creature in that direction.  He will walk right
  158. into the trap.  
  159. Use the bracelet on the critter, then let him go.  Use your shovel on the
  160. cave a little to 
  161. the left of you, widening it enough for you to enter. Go inside and use the
  162. device.  
  163. There will now appear an indicated spot by the device.  Dig there to
  164. retrieve the 
  165. machine part. ( remember to take the rod with you.)
  166.     Back to the sealed door. Use machine part and the cover on the panel. The door 
  167. will open.
  168.     Inside the room, pick up the plate can the green rod. Pick up the twin
  169. scepters. Use 
  170. it on the faint light. A moon map appear. The blue scepter control the small
  171. moon, the 
  172. gold control the large moon. You need to make the two moon eclipse. To do
  173. this, move 
  174. the large moon to 2 o'clock position. Move the small moon between the planet
  175. and the 
  176. large moon. If you don it right, a cutscene will appear. 
  177.     Push the bottom to open the door.
  178.     Go to command center. Put the blue rod into the hole. Another 2 crystals
  179. appear. 
  180. Click on the lifeless crystal, you will notice that the crystal is a little
  181. bit brighter. Slide 
  182. the crystals, watch the brightness carefully, until the crystal become blue
  183. again.
  184.  
  185. Map spire
  186.     Use the green rod to open the door beside to column. But the panel is not
  187. working. 
  188. Use tusk to open the panel. Use wire on the panel and connect it to the
  189. sparks. Now the 
  190. door will open. 
  191.     Get off from the tram. You notice that the map spire is quite a large area.
  192. Here is a 
  193. brief map.
  194.  
  195. Tram - ledge -beach(with strange light)
  196.         |
  197.      Cavern - nest - water fall source - beach
  198.         |
  199.        Pit - map panel - light bridge.
  200.  
  201. Go to map panel. Enter the code of the tomb ( oh! You haven't been there
  202. yet! That is 
  203. the red rod) You can get a message. Now turn on the light bridge. 
  204.  
  205. The Tomb
  206.     Back to the nexus. Now get on the tram lead to the tomb. (the door open
  207. with the 
  208. red rod.) go to the plateau. There is a stone plate on the floor. Use shovel
  209. to dig it. A 
  210. hole appear. Go to inside the hole. Use the blue crystal on the hole. Then
  211. walk to the 
  212. two-moon mark on the floor. The shutter will open. Use the rod to fix the
  213. plate. Go to 
  214. outside, you find some dirt at the left of the tomb. Clear the dirt and a
  215. status appear. 
  216. Touch the it and it will disappear. Get on the crypts and you will go down.
  217.     Go left. There is a door. When you walk towards the door, a guarddog revived. 
  218. Use a life crystal on the bone beside the door. Two dogs kill each other.
  219. Use the 
  220. engraved rod o open the door. Go into the door and a pyramid in there. Use
  221. engraved 
  222. rod to open the pyramid. Use life crystal on the alien body. But you don't
  223. know what it 
  224. talk. So you decide to stop talking and find Maggie.
  225.  
  226. Maggie is kidnapped!
  227.     Maggie is kidnapped by a monster. You need Brink's help. Go outside. Walk to 
  228. along the path. You find a light bridge. But this bridge is broken. Open the
  229. panel. 
  230. There are a light source and 4 prisms. To repair it, it is easy. The rule
  231. is: a light beam 
  232. only pass 2 crystal, all prisms should be use. So you should switch the
  233. source, find out 
  234. which prism can deliver the light to other prisms. (Don't understand? Never
  235. mind, 
  236. switch the light to the prism between the red and blue.)
  237.     After create the light bridge, don't leave. Go to the cave interior. You
  238. can see 
  239. Brink working there. Talk to him. But he won't help you. But you notice a
  240. crystal stash 
  241. on the ground. Go to the cave, use the flashlight on the bat-liked
  242. creatures. The Brink 
  243. will run away. Dig the crystal stash and get all life crystals. Brink with
  244. make a deal 
  245. with you. Now go to the map spire.
  246.     Go to the nest. Maggie is kept here. Talk to Brink, he will draw the monster's 
  247. attention. You'll go to the water falls source. Push the BOULDER to block
  248. the water. 
  249. Back to the nest. Talk to Brink. Brink and Maggie will open the GRATE and
  250. kill the 
  251. monster. 
  252.     Brink will steal all the life crystals. Go to the beach with strange light.
  253. Examine 
  254. the light, and give the tablet to Maggie. Maggie will find the HIDDEN
  255. ISLAND. Go to 
  256. into the Island and you and find the last PLATE.
  257.     Go back to the nexus. As you arrive, Brink ask help from you. Go to the
  258. plateau. 
  259. Brink is trapped by the crack inside the crevice. Use the jawbone to cut
  260. Brink's bone.
  261.  
  262. Alien Lab.
  263.     Back to the nexus. Put the plates into the ALCOVE. The sealed door will open. 
  264. Take the tram to the lab. Examine the device at the bottom. There is a
  265. missing part . 
  266. Then go up, you can find the final light bridge. Remove the nest and create
  267. the bridge. 
  268.     You decide to ask the alien about the missing part. (remember to take a life 
  269. crystal from the crystal pool at museum.) Go to the tomb through the light
  270. bridge. 
  271. Revive the alien. Ask him about the alien device. He will tell you about EYE
  272. and give 
  273. you a ROD.
  274.     Go to the map room. Enter the code in the map machine. It shows the beach
  275. where 
  276. is the missing part can be found. Go to the beach and get the Eye Part. Then
  277. go back to 
  278. the lab.
  279.  
  280. The ending(1)
  281.     When you back to the lab, Brink is waiting you. He take all of your the life 
  282. crystals. Fortunately Maggie have one. Put the Eye Part into the gap.  But
  283. you still 
  284. need more life crystal. You decide to talk to Brink. (Don't go to the
  285. crystal pool, all 
  286. crystals are taken by Brink) Take the Eye Part will you. (He still working
  287. at the cave on 
  288. tomb island)
  289.     When you see Brink, show him the Eye Part, make a deal with him. Put the Eye 
  290. Part into the slot on the relic. Brink will kill himself. Take the Eye part
  291. back 
  292. to the lab. 
  293.     Put the part and the crystal into the panel. Talk to Maggie about the alien
  294. device.
  295. She will operate the machine. But Maggie will die. You walk lonely to the
  296. light bridge. Go
  297. to the Eye. A guarddog suddenly appear. Turn off the light bridge, the dog
  298. will fall. Walk 
  299. into the Eye and watch the ending animation!
  300.  
  301. The Ending(2)
  302.     (The Dig has more than one ending! I would like to special thank Mr.Thomas
  303. Wilting
  304. [wilting@student.uni-kl.de] who tell me how to reach this ending.)
  305.  
  306.     When you back to the lab, Brink is waiting you. He take all of your the life 
  307. crystals. Fortunately Maggie have one. Put the Eye Part into the gap.  But
  308. you still 
  309. need more life crystal. You decide to talk to Brink. (Don't go to the
  310. crystal pool, all 
  311. crystals are taken by Brink) Take the Eye Part will you. (He still working
  312. at the cave on 
  313. tomb island)
  314.     When you see Brink, show him the Eye Part, make a deal with him. Put the Eye 
  315. Part into the slot on the relic. Brink will kill himself. Take the crystals.
  316. Put the Eye part
  317. into the slot again. The machine will produce two more life crystal. Take
  318. them also and the
  319. Eye part back to the lab. 
  320.     Put the part and the crystal into the panel. Talk to Maggie. She will
  321. operate the 
  322. machine. But Maggie will die. Use life crystal on Maggie. Maggie will
  323. revived, but she will
  324. jump down from the cliff. You walk lonely to the light bridge. Go to the
  325. Eye. A guarddog
  326. suddenly appear. Turn off the light bridge, the dog will fall. Walk into the
  327. Eye and watch
  328. the ending animation!
  329.  
  330.